And that´s what really grinds my gears. |
Jsem správce několika FB stránek, ať už se jedná o můj tým, vlastní fanpage, e-shop eSubawearu, nebo jiné projekty a instituce, které nebudu všechny vyjmenovávat.
A vždy v předvánočním čase se člověk snaží zintenzivnit svou aktivitu a udělat něco pro ty, kteří mají stránku lajknutou a nějakým způsobem je za to odměnit. Snažím se vymýšlet nejrůznější formy akcí, nevšední soutěže, kde kladu často důraz na kreativitu a vlastní invenci, (protože když někdo vyhraje tak, že udělá něco nejlépe, tak z toho musí mít určitě větší radost, než když ho vybere generátor náhodných čísel), nebo nejrůznější jiné giveawaye.
Co mě ale dokáže opravdu neuvěřitelně vytočit, jsou věčné negativní komentáře. Aneb ukažme si pár příkladů:
1) Black Friday sleva 15 %
Black Friday, neboli černý pátek je den po americkém svátku Dnu díkůvzdání, kdy tradičně mnoho amerických kamenných obchodů i e-shopů radikálně zlevňuje. Lidem, kteří mají často v pátek dovolenou, tak umožňují nakupovat dárky na Vánoce za výhodné ceny.Tento trend se částečně přenáší i k nám a i mnoho českých e-shopů dělá na Black Friday akce. Rozhodla jsem se tedy přemluvit svého šéfa a kamaráda, který se stará o e-shop www.eSubaWear.cz, že bychom také mohli udělat nějakou slevu - přeci těch 15 % nám neuškodí a lidem udělá radost. Navíc budeme tady na tom českém písečku trochu "průkopníci" a uděláme něco, co je v zahraničí již zcela běžné.
A jak jsme se domluvili, tak se stalo. Připravili jsme slevový kód, který se zadá v objednávce a cena všech produktů až v košíku klesne o 15 %.
A co se nám pak neobjeví na stránkách? Místo komentářů typu: "Super, na tohle jsem čekal - budu mít dárek na Vánoce", nebo: "Díky, sleva se vždy hodí!", tam máme přesně toto:
To je ten typ komentáře, který dokáže člověka leda naštvat, a to hned ze dvou důvodů:
1) Všude slevy 85 % a 65 %?
Kde? Sama jsem se na Black Friday těšila - chtěla jsem nakoupit také nějaké dárky se slevou, asi jako každý... A v pátek jsem projížděla všechny e-shopy, které tvrdily, že mají BF slevy (Btw. v celé ČR asi 30 e-shopů). A fungovalo to asi jako slevy na slavných slevových portálech, kde se sleva vytvoří tak, že si prodejce vymyslí původní cenu produktu, která je třeba o 75 % vyšší než ta cena, za kterou chce produkt prodat a voilà - Češi kupují. Takže jsem zklamaně v pátek utřela nos a nekoupila vůbec nic. A jeden z mála českých e-shopů, který slevu udělal opravdu poctivě, dostane 1 komentář a ještě tohoto typu. Mkay.
2) Black Friday vypadá trochu jinak.
Jak? Je někde psáno, jak vysoká má být úspora, aby se to dalo klasifikovat jako Black Friday sleva?
Co takhle mít radost, že e-shop, který dokonce člověk sleduje na FB, udělal alespoň nějakou slevu, když se na to veškerá konkurence vybodla?
2) Rozdávání klíčů k SW a hrám
Tady bych asi jen ukázala typy komentářů, které se občas objeví pod obrázkem s klíčem, který si aktivuje jen jeden nejrychlejší:"Už to bylo aktivovaný a to to tu je teprve minutu..."
"Už mám - to byla určitě nějaká srajda, co se už někde rozdávala zadarmo."
"Screw this, taken!"
3) Jiné soutěže
A zase nechám za vše mluvit komentáře:
":,("
"*** nejrůznější nadávky ***"
"so cheap skins you give away"
"i wanna win :("
Poděkování
Honorable mentions |
A nakonec by se patřilo poděkovat těm, kteří pochopili, že když je klíčů/triček/itemů/merchandisu jen pár a 6000 fanoušků na stránce, tak je šance vyhrát velmi malá. Nemá tedy smysl v komentářích nadávat správcům, nebo brečet, že jste nevyhráli. Ono občas napsat: "Děkuju" nebo "Gratuluju" není vůbec od věci a dokonce to může adminy motivovat k tomu, že bude giveawayů a soutěží více. Upřímně - až budu mít jednou klíčů/věcí fakt víc, hodím snad jeden do soutěže a jeden člověku, který to tomu, kdo to vyhrál, bude přát, nebo se prostě jen chovat slušně. Prostě. jen. tak. pro. poučení. do. života.
Special thanks:
http://meme-lol.com/
http://ct.fra.bz/
0 komentářů:
Okomentovat