Před válkou vyráběla automobilka Horch především luxusní a kvalitní vozy. Byla založena roku 1899 Augustem Horchem, který ji roku 1909 opustil a založil nám známou firmu Audi. Posléze tyto automobilky spojil, přesídlil do Chemnitz a pojmenoval je Auto Union.
Za druhé světové války přizpůsobila firma výrobu vojenskému průmyslu a vyráběla vozy jako byl právě Horch Kfz. 108 – těžké terénní osobní automobily s možností instalování zbraňových systémů a pohonem na všechna 4 kola. Automobil vznikl na tzv. jednotném podvozku a byl vyráběn pro WH který ho využíval k přepravě menších jednotek a podle typu karosérie i k vleku třeba protileteckých kanónů Flak 38 (20 mm), spojovým činnostem, a pod. Existovaly i verze s uzavřenou skříňovou karoserií, které většinou nesly zdravotnické potřeby, nebo rádio (obr. dole). Vozy s otevřenou karoserií měly označení 70 (střední obr.). Automobily byly poměrně oblíbené pro svou vysokou průchodivost, ale podvozek byl poměrně složitý a vůz byl později nahrazen jinými typy.
Za války byla firma vyrábějící tyto vozy často bombardována a nebyla schopna vozy dále efektivně vyrábět. Po válce vyráběla firma pro NDR traktory a užitkové vozy. My bychom z jejich dílen mohli znát také slavného Trabanta. Nyní je automobilka znovu spojena se závodem Audi.
OBRÁZKY
ENGLISH
0 komentářů:
Okomentovat